Donderdag, 23 februari 2012
Juist ja, je leest het helemaal goed … ruzie! En ik vraag me af of het allemaal nog wel goed komt ...
De ellende begon met het boeken van de vlucht van Chiang Mai naar Phuket. Het aanmaken van een account en de reservering verliepen vlekkeloos, totdat er bij de betaling om mijn securecode werd gevraagd. De alarmbelletjes stonden waakzaam …
Bijna een jaar geleden had ik ook al met dit bijltje gehakt, wist toen absoluut niet wat het moest zijn en was ook nergens in mijn papieren terug te vinden. Een vriendelijke ING mevrouw heeft mijn oude code verwijderd en ik kon een nieuwe code aanmaken. Was in een poep en een zucht gebeurd.
Gemakshalve dacht ik dezelfde code aangemaakt te hebben die ik ook voor mijn betalingsverkeer gebruik.
DACHT hè …
De eerste poging was incorrect, dan kon het alleen nog maar de andere code zijn … dacht ik …
Poging twee was eveneens incorrect. En dan wordt het lastig tot je ziet dat Caps Lock aanstaat. Wat een oen (in iets andere bewoordingen) denk je dan bij jezelf en gaat voor poging drie. Je raadt het al … drie foutieve pogingen en het is einde verhaal.
Even zoeken op het wereld wijde web leert al snel dat mijn code enkel en alleen met behulp van een ING medewerker gedeblokkeerd en opnieuw ingesteld kan worden. Deze informatie is opgeslagen in de grijze celletjes waarna er geen daadwerkelijke actie is ondernomen. Tot vanochtend …
Vanuit Ayuttaya naar Chiang Mai nemen we de nachttrein. De kaartjes kun je – uiteraard – vooraf al aanschaffen. En ook hier, het aanmaken van een account en de reservering verliepen als een zonnetje . Bij de laatste stap stokte mijn geluk. De betaling werd direct geweigerd door een geblokkeerde securecode. Damn! En dat was zacht uitgedrukt …
Er zat niets anders op dan in de telefoon te klimmen, de code laten verwijderen en een nieuwe aanmaken. Dit keer vroeg de vriendelijke man of ik de code nog wist zodat hij hem alleen maar vrij hoefde te geven. Duhhhhh … niet dus, anders had ik hem niet aan de telefoon! Zo gezegd, zo gedaan …
In mijn treinticket-account zoek ik de reservering op staat er 'cancel' achter en ik kan niets wijzigen, laat staan betalen. Of het slim was weet ik niet, maar ik begon aan de tweede reservering. Met de nieuwe securecode in de pocket kon deze betaling niet meer misgaan.
Moet ik verder vertellen? Nee hè … alleen het plaatje plakken is voldoende … toch?