Kap khoen ka Miauw

Donderdag 8 maart 2012

Even bijkletsen ...

Maandag 5 maart

Na jullie op de hoogte te hebben gesteld van onze belevenissen tot nu toe, hebben we de backpackers / uitgaanswijk onveilig gemaakt en en passant nog even een nieuwe rugzak voor Janet gescoord!

Dinsdag 6 maart

Onze prive chauffeur kwam natuurlijk (?!) niet opdagen ... maar dat is in Bangkok geen enkel probleem. Voor hem 10 anderen. Na flink onderhandelen zijn we nu nog een tientje goedkoper uit. De afspraak was dat we nog een bezoek zouden brengen aan de floating market (naam volgt later) en daarna door zouden rijden naar Kanchanaburi.

Bij aankomst bij de floating market hadden we al nattigheid (letterlijk en figuurlijk) moeten voelen. Onze chauffeur was her en der teveel handjes aan het schudden. Dat heeft ons waarschijnlijk veel geld gekost. We hebben het gevoel dat we bij deze uber toeristische attractie flink zijn afgezet ...

Daarna door naar ons tweede hotel, een mooie lodge aan een zijarmpje van de river Kwai. Na het Bayoki Sky was dit een heel ander verhaal, maar veel meer 'ons ding'. Koud douchewater en luchtkieren in de lodge mogen de pret niet drukken, Wel de muugen die vooral Mieke helemaal lek hebben geprikt ...
De bediening is op alle mgelijke manieren zeer behulpzaam.

Tegen zonsondergang zijn we naar de beroemde brug over de River Kwai gelopen, zo'n 2 kilometer van hier. Weer een toeristische poppenkast die na zonsondergang snel ophield. Op de weg terug kwamen we weer een heerlijk Thais restaurantje tegen waar we op z'n Japans hebben genoten van Suki, een soort van Chinese fondue ;-)

Woensdag 7 maart

Met Magha Puja in ons achterhoofd hebben we deze ochtend maximaal geluierd en genoten van ons zwembad en de zon. 's Middags stond er namelijk een tripje naar de Tiger Temple op het programma. Werkelijk een heel aparte belevenis, meer details volgen asap ...

Magha Puja begint altijd om 18.00 uur. Gelukkig waren we voor de tijd weer terug in het hotel om ons nog even op te knappen en te vragen naar welke tempel we het beste konden gaan. Deze bleek op 2 a 3 kilometer van ons hotel te liggen dus op loopafstand.
Daar aangekomen was er nog werkelijk niets anders te beleven dan de mis in de tempel zelf. Op gepaste afstand hebben we enige tijd dit alles aangezien en gehoord totdat een monnik ons kwam vertellen dat we in afwachting van de komst van de boeddha ook de rest van het tempelcomplex konden bekijken. Zo gezegd , zo gedaan en meteen ook maar een Chinese tempel meegepikt ;-)

Uiteindelijk werd ons wachten om 20.30 uur beloond met de drie rondes om de tempel van de monniken. Tussendoor heeft een zorgzame Thai ons van drinken voorzien. Men zorgt namelijk voor een ieder die op het tempelterrein aanwezig is
Toch was het een impossante en vreemde gewaarwording. Wij als 2 westerse vrouwen tussen honderden Thai die opgaan in een boeddistische ceremonie ...

Daarna konden we op zoek naar een diner. De eerste leuke tent hebben we links laten liggenh, de plaats die we toegewezen kregen was niet echt gezellig. De tweede tent had net iets meer ruimte en heeft veel van ons geduld gevergd. Na bijna anderhalf uur was de kok zover dat ook wij gevoederd werden ... ;-)

Donderdag 8 maart

Vandaag stond het Nationaal Park Erawan op de planning wat betekent dat onze wekker vroeg van zich liet horen.
Onze reisleidster stelde zich voor als Miauw - like a cat ;-)

In een comfortabele minivan met airco en 5 andere passagiers hebben we een relaxte trip naar Erawan, the death railway en the bridge over the River Kwai gemaakt.

In het Erawan park leven de aapjes in de 'vrije' natuur maar zijn absoluut niet bang voor mensen. Het park zegt ook de mooiste watervallen van Thailand te hebben. We hebben alle 7 steps bereikt! Foto's en meer informatie volgen later  ...

Om jullie niet jaloers te maken zeggen we niet dat de temperatuur elke dag boven de 35 graden is en dat het 's nachts tot een aangename 20 graden afkoelt met de airco :)

Morgen gaan we eerst terug naar Bangkok om daar de trein naar Ayutthaya te nemen. Dus ... wordt vervolgd ...